Mijn krachten

Elke leerkracht heeft zijn eigen sterktes, ik noem ze mijn krachten. Op de volgende sterktes ben ik trots:

  • communicatievaardig: algemeen Nederlands, stemgebruik, mimiek, expressie;
  • werken in een team;
  • inlevingsvermogen;
  • didactisch materiaal maken;
  • outdoor education.

 

Wil je graag meer weten over mijn sterktes? Bij de onderstaande posts 'Materiaal', 'Communicatievaardig' en 'Outdoor education' vind je meer info.

Materiaal

Ik maak steeds doordacht didactisch materiaal dat duurzaam, duidelijk en nuttig is. Ik bewaar al mijn zelfgemaakt materiaal en heb ondertussen al een groot aanbod. Mijn uitgewerkte stagelessen werden steeds ondersteund met veel materiaal. Dit verliep zeer vlot tot het coronavirus hier een stokje voor stak. Het virus heeft een grote invloed op iedereen, ook op mijn eindstage in de lagere school.

Lees meer »

Communicatievaardig

Er werd me meermaals verteld dat ik een aangename stem heb en zeer expressief ben. Wanneer ik praat, gebruik ik mijn mimiek en lichaam ten volle. Ik geniet ervan om met mensen in gesprek te gaan, omdat ik graag luister en praat. Ik spreek nooit dialect waardoor het voor mij gemakkelijk is om algemeen Nederlands te spreken wanneer ik voor de klas sta. Dit zijn uiteraard zeer belangrijke kenmerken van een leerkracht. 

Lees meer »

Mijn groeipunten

Ik som mijn groeipunten hier kort op:

  • Ik ben redelijk perfectionistisch naar mezelf toe. Daar bedoel ik mee dat ik van iemand anders geen perfectie verwacht, maar wel van mezelf. Het is voor mij een werkpunt om die 'onzekerheid' los te laten en sneller tevreden te zijn met iets. Ik geloof erin dat dit gaat beteren wanneer ik in het werkveld sta en feedback en voldoening krijg van collega's en leerlingen.
  • Ik heb momenteel niet echt zicht op de bijkomende taken van een leerkracht. Hiermee bedoel ik de extra werkgroepen, vergaderingen, resultaten van leerlingen verwerken, een rapport opstellen, ... Dit is iets wat ik volgend jaar nog moet leren. 
  • Ik heb weinig ervaring met leerlingen die heel sterk zijn in een bepaald leergebied. In mijn stagescholen hadden deze leerlingen telkens een ploetermap waarmee ze moesten werken. Ik heb zelf dus nog niet echt verrijkende materialen ontwikkeld voor sterke leerlingen. Dit is iets wat ik nog moet ontdekken en in moet groeien. Ik heb al actie ondernomen door enkele methoden te verkennen zoals het materiaal van 'KRAK'. 

Maak jouw eigen website met JouwWeb